آخرین در سال ۸۶

پلاس کهنه اندیشه را دور باید انداخت

سلام بر تمام شما ، شمایی که توی این چند ماه بخشی از تنهایی من رو پر کرده بودید. شمایی که بی هیچ شناختی ،عزیزان من هستید.

فردا سال 1386 تموم میشه و 1387 شروع میشه . این لحظه 1386 بار تا الان تکرار شده . تکراری که بر خلاف نفس تکرار زیبا و دلنشین بوده و خواهد بود....

برای مردمان گذشته هم این روز ها پر بوده از تب و تاب و دلنشینی. فقط بیایید برای هم دعا کنیم که خداوند ما را سلامت نگه دارد.(همه ما) .دعا کنیم که خداوند کمک کنه تا بتونیم درست بودن و درست زندگی کردن رو حس کنیم (همه ما) .دعا کنیم که همه ما بتونیم پلاس کهنه اندیشه خودمون رو دور بندازیم و یک لباس زیبا به جای اون به تن کنیم.

اگر این اتفاق بیافته ، خود به خود تمام زندگی ها عوض میشه . تمام خشونت ها تبدیل به مهر میشه، تمام کینه ها و نفرت ها تبدیل به عشق میشه .تمام زشتی ها زیبا خواهند شد. تمام سختی ها به عشق آسودگی بعدشان گوارا و دلپذیر خواهند شد و....

برای هم دعا کنیم

عید همه شما مبارک

 

 

خطبه غدیر (۵)

هان مردمان ! خداوند عزوجل دین را با امامت علی تکمیل فرمود. اینک آنانکه از او و جانشینانش از فرزندان من و از نسل او-تا برپایی رستاخیز و عرضه ی بر خدا –پیروی نکنند، در دو جهان کرده هایشان بیهوده بوده و در آتش دوزخ ابدی خواهند بود، به گونه ای که نه از عذابشان کاسته و نه بر ایشان فرصتی خواهد بود.

هان مردمان ! این علی یاورترین،سزاوارترین و نزدیک ترین و عزیزترین شما نسبت به من است. خداوند عزوجل و من از او خشنودیم. آیه رضایتی در قرآن نیست مگر این که در باره ی اوست و خدا هرگاه ایمان آوردگان را خطابی نموده و به او آغاز کرده ( او اولین شخص مورد نظر خدای متعال بوده است) و آیه ستایشی نازل نشده مگر درباره او .وخداوند در سوره "هل اتی علی الانسان" گواهی بر بهشت (رفتن) نداده مگر برای او و آن را در حق غیر او نازل نکرده و به آن جز او را نستوده است. هان مردمان! او یاور دین خدا و دفاع کننده ی از رسول اوست. او پرهیزکارا پاکیزه و رهنمای ارشاد شده (به دست خود خداست) پیامبرتان برترین پیامبر ،وصی او برترین وصی و فرزندان او برترین اوصیایند .هان مردمان! فرزندان هر پیامبر از نسل اویند و فرزندان من از صلب و نسل امیر المومنین علی هستند.هان مردمان! به راستی که شیطان اغواگر ،آدم را با رشک از بهشت رانده ،مبادا شما به علی رشک ورزید که کرده هایتان نابود و گام هایتان لغزان خواهد شد . آدم به خاطر یک اشتباه به زمین هبوط کرد و حال آن که برگزیده ی خدای عزوجل بود. پس چگونه خواهید بود شما و حال آن که شما شمایید و دشمنان خدا نیز از میان شمایند.

آگاه باشید! با علی نمی ستیزد مگر بی سعادت و سرپرستی او را نمی پذیرد مگر رستگار پرهیزکار و به او نمی گرود مگر ایمان دار بی آلایش و سوگند به خدا که سوره ی والعصر درباره ی اوست: به نام خداوند همه مهر مهرورز. قسم به زمان که انسان در زیان است. مگر علی که ایمان آورده و به درستی و شکیبایی آراسته است.

هان مردمان! خدا را گواه گرفتم و پیاماو را به شما رسانیدم و بر فرستاده وظیفه ای جز بیان و ابلاغ  روشن نباشد!

هان مردمان ! تقوا پیشه کنید همانگونه که بایسته است و نمیرید جز با شرف اسلام

یک جمله

تمام خیانت در اتاقی است که کلید آن اتاق ،دروغ است.  

 {امام هادی(ع)}

خطبه غدیر (۴)

سپس فرمود:مردمان!کیست سزاوارتر از شما به شما؟ گفتند خدا و پیامبر او! سپس فرمود که آگاه باشید!آن که من سرپرست اویم پس این علی سرپرست اوست.خداوندا!دوست بدار آن را که سرپرستی او را بپذیرد و دشمن بدار هر آنکه او را دشمن دارد و یاری کن یار او را و تنها گذار هر آنکه او را تنها بگذارد.هان مردمان!این علی است برادر و وصی و نگاهبان دانش من و هموست جانشین من در میان امت و بر گروندگان به من و بر تفسیر کتاب خدا که مردمان را به سوی او بخواند و به آنچه موجب خشنودی اوست عمل کند و با دشمنانش ستیز نماید.او پشتیبان فرمانبرداری خداوند و بازدارنده از نافرمانی او باشد .همانا اوست جانشین رسول الله و فرمانروای ایمانیان و پیشوای هدایتگر از سوی خدا و کسی که به فرمان خدا با پیمان شکنان ،رویگردانان از راستی و درستی و به دررفتگان از دین پیکار کند .خدا فرماید:فرمان من دگرگون نخواهد شد.پروردگارا !اکنون به فرمان تو چنین می گویم:خداوندا! دوست داران او را دوست دار و دشمنان او را دشمن بدار.پشتیبانان او را پشتیبانی کن. یارانش را یاری نما. خودداری کنندگان از یاری اش را به خود رها کن .ناباورانش را از مهرت بران و بر آنان خشم خود را فرود آور.معبودا! تو خود در هنگام برپا داشتن او و بیان ولایتش نازل فرمودی که :امروز آیین شما را به کمال و نعمت خود را بر شما به اتمام رساندم و اسلام را به عنوان دین شما پسندیدم. و آن که به جز اسلام دینی را بجوید ،از او پذیرفته نبوده ،در جهان دیگر در شمار زیانکاران خواهد بود. خداوندا ! تو را گواه می گیرم که پیام تو را به مردمان رساندم.

یکی از نشانه های عشق حقیقی آن است که به تو عشق ورزند بدون اینکه شایستگی آن عشق را داشته باشی

(میلان کوندرا)

یک جمله

هر رنج و ناراحتی را گشایشی باشد
{حضرت علی (ع)}

ستاره های بی غروب

ستاره های بی غروب

در تمام پهنه دشت ، تو را نگاه میکنند

می خوانند تو را ، می خوانند تورا

و تو در انتظار غروب آنها  زیر سایه شک و تردید بی آنکه از حضور خود اندکی آشفته شوی  دلت را از میان پیوند های انسانی رها کرده ای و زیر باران خشم و نفرت خود فرو رفته ای

بلند شو   بخوان    رها کن    آزاد کن    و

   ببخش

(هادی)

سلام  حال و احوال شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من که خوب بودم و بهتر هم شده ام. بد جوری وقت کم میارم چی کار کنم؟ کار خاصی هم نمیکنم ولی وقت همش همش تموم میشه.  دلم میخواد یه بخش در وبلاگ اضافه کنم به نام زندگی مثبت. ولی وقتم خیلی کمه. اولین بخشش تقریبا آماده شده .فقط یه مسئله کوچولو وجود داره که اگر کسی میتونه کمکم کنه خیلی خوشحالم میکنه. در واقع من در مطلبم دو تا نمودار دارم  که دوست دارم اونها هم در لاگ قرار بگیرند ولی نمیدونم چه جوری باید این کار رو بکنم یعنی در واقه چه جوری اونها رو بکشم .یکیش یه تابع 3 ضابطه ای هستش در فاصله اول چیزی شبیه به 2x را داریم و بعد تقریبا یه تابع سینوسی شکل را داریم و از ادامه اون  یک محور با شیب بینهایت مثل محور تانژانت قرار میگیره یعنی مثل x=a  و اون یکی هم یه تابع هست که اول با شیب مثبت اوج میگیره بعد تقعر به سمت پایین پیدا میکنه و با محور افقی مجانب میشه.

اینا ریاضی نیستا . مربوط به همون زندگی مثبته. در این بخش مطلب از جای خاصی نیست و بیشترش مال خودمه (البته در قسمت اول که اینجوری شده) .ولی خوب فعلا این نمودار ها درست و حسابی اونجور که من میخوام رسم نشده.

از وقتی شروع کردم خطبه غدیر رو مینویسم اتفاقات خوبی برام افتاده خدا رو شکر .البته اولش حالم رو میگیرن این اتفاقات ولی بعد از یه مدت که میگذره میبینم که خوب شد که اونجوری شد. خدارو شکر

 

خطبه غدیر (۳) قسمت سوم

هان مردمان! او از سوی خدا امام است و هرگز خداوند توبه منکر او را نپذیرد و او را نیامرزد . این است روش قطعی خداوند  در باره نا سازگار علی و هر آینه او را به عذاب دردناک پایدار کیفر کند . از مخالفت او بهراسید و گرنه در آتشی در خواهید شد که آتش گیره ی آن مردمانند و سنگ که برای حق ستیزان آماده شده است.

هان مردمان! به خدا سوگند که پیامبران پیشین به ظهورم مژده داده اند و اکنون من فرجام پیامبران و برهان بر آفریدگان آسمانیان و زمینیانیم.آن کس که راستی و درستی مرا باور نکند به کفر جاهلی در آمده و تردید در سخنان امروزم همسنگ تردید در تمامی محتوای رسالت من است و شک و ناباوری در امامت یکی از امامان به سان شک و ناباوری در تمامی آنان است و هر آینه جایگاه ناباوران ما آتش دوزخ خواهد بود.

هان مردمان! خداوند عزوجل از روی منت و احسان خویش این برتری را به من پیشکش کرد و البته که خدایی جز او نیست. آگاه باشید:تمامی ستایش ها در همه روزگاران و در هر حال و مقام ویژه اوست.هان مردمان!علی را برتر دانید که او برترین مردمان از مرد و زن پس از من است تا آن هنگام که آفریدگان پایدارند و روزی شان فرود آید. دور دورباد از درگاه مهر خدا و خشم خشم باد بر آن که این گفته را نپذیرد و با من سازگار نباشد!هان!بدانید جبرئیل از سوی خدا خبرم داد:هر آنکه با علی بستیزد و بر ولایت او گردن نگذارد ،نفرین و خشم من بر او باد!البته باید که هرکس بنگرد که برای فردای رستاخیز خود چه پیش فرستاده.(هان) تقوا پیشه کنید و از ناسازگاری با علی بپرهیزید مباد که گام هایتان پس از استواری در لغزد که خدا بر کردارتان آگاه است.هان مردمان!همانا او همجوار و همسایه خدا است که در نبشته عزیز خود او را یاد کرده و درباره ی ستیزندگان با او فرموده:تا آن که مبادا کسی در روز رستخیز بگوید:افسوس که درباره همجوار و همسایه خدا کوتاهی کردم... هان مردمان!در قرآن اندیشه کنید و ژرفای آیاتش را دریابید و بر محکماتش نظر کنید و از متشابهاتش پیروی ننمایید. پس به خدا سوگند که باطن ها و تفسیر آن را آشکار نمی کند مگر همین که دست و بازوی او را گرفته و بالا آورده ام و اعلام میدارم: هر آنکه من سرپرست اویم، این علی سرپرست اوست و او علی بن ابی طالب است.برادر و وصی من که سرپرستی و ولایت او حکمی است از سوی خدا که بر من فرستاده شده است .هان مردمان!همانا علی و پاکان از فرزندانم از نسل او ،یادگار گران سنگ کوچکترند و قرآن یادگار بزرگتر. هر یک از این دو از دیگر همراه خود خبر می دهد و با آن سازگار است .آن دو هرگز از هم جدا نخواهند شد تا در حوض کوثر بر من وارد شوند.هان! بدانید که آنان امانتداران خداوند در میان آفریدگان و حاکمان او در زمین اویند.هشدار که من وظیفه ی خود را ادا کردم .هشدار که من آنچه بر عهده ام بود ابلاغ کردم و به گوشتان رساندم و روشن نمودم. بدانید که این خدا بود و من از سوی او سخن گفتم. هشدار که هرگز به جز این برادرم کسی نباید امیر المومنین خوانده شود . هشدار که پس از من امارت مومنان برای کسی جز او روا نباشد.

خطبه غدیر (۳) قسمت دوم

روا نیست مگر آنچه خدا و رسول او و امامان روا دانند و ناروا نیست مگر آنچه آنان ناروا دانند. خداوند عزوجل هم روا و هم ناروا  را برای من بیان فرموده و آنچه پروردگارم از کتاب خویش و حلال و حرامش به من آموخته در اختیار علی نهاده ام.

هان مردمان! او را برتر بدانید . چرا که هیچ دانشی نیست مگر اینکه خداوند آن را در جان من نبشته و من نیز آن را در جان پیشوای پرهیزکاران ، علی ،ضبط کرده ام. او (علی علیه السلام) پیشوای روشنگر است که خداوند او را در سوره یاسین یاد کرده که: و دانش هر چیز را در امام روشنگر بر شمرده ایم...

هان مردمان! از علی رو بر نتابید و از امامتش نگریزید و از سرپرستی اش رو برنگردانید. او (شمارا) به درستی و راستی خوانده و (خود نیز) بدان عمل نماید . او نادرستی را نابود کند و از آن باز دارد. در راه خدا نکوهش نکوهشگران او را از کار باز ندارد. او نخستیم مومن به خدا  و رسول اوست و کسی در ایمان ، به او سبقت نجسته و همو جان خود را فدای رسول الله نموده و با او همراه بوده است تنها اوست که همراه رسول خدا عبادت خداوند می کرد و جز او کسی جز او چنین نبود . علی اولین نماز گزار و پرستشگر خدا  به همراه من است. از سوی خداوند به او فرمان دادم تا (در شب هجرت)در بستر من بیارامد و او نیز فرمان برده، پذیرفت که جان خود را فدای من کند .هان مردمان! او را برتر دانید. که خداوند او را بر گزید .و پیشوایی او را بپذیرید که خداوند او را بر پا کرده است.

خطبه غدیر (۳) قسمت اول

هان مردم!بدانید این آیه در باره اوست.ژرفای آن را فهم کنید و بدانید که خداوند او را برایتان صاحب اختیار و امام قرار داده،پیروی او را بر مهاجران و انصار و آنان که به نیکی از ایشان پیروی می کنند و بر صحرانشینان و شهروندان و بر عجم و عرب و آزاد و برده و بر کوچک و بزرگ و سفید و سیاه و بر هر یکتا پرست لازم شمرده است.(هشدار که) اجرای فرمان و گفتار او لازم و امرش نافذ است .ناسازگارش رانده ، پیرو و باور کننده اش در مهر و شفقت است. هر آینه خداوند ، او و شنوایان سخن او و پیروان راهش را آمرزیده است.

هان مردمان! آخرین بار است که در این اجتماع به پا ایستاده ام .پس بشنوید و فرمان حق را گردن گذارید. چرا که خداوند عزوجل صاحب اختیار  و ولی و معبود شماست  و پس از خداوند ولی شما ،فرستا ده و پیامبر اوست که اکنون در برابر شماست و با شما سخن میگوید و پس از من به فرمان پروردگار ، علی ولی و صاحب اختیار و امام شماست. آنگاه امامت در فرزندان من از نسل علی خواهد بود . این قانون تا بر پایی رستاخیز که خدا و رسول او را دیدار کنید دوام دارد.