خطبه غدیر (۳) قسمت سوم

هان مردمان! او از سوی خدا امام است و هرگز خداوند توبه منکر او را نپذیرد و او را نیامرزد . این است روش قطعی خداوند  در باره نا سازگار علی و هر آینه او را به عذاب دردناک پایدار کیفر کند . از مخالفت او بهراسید و گرنه در آتشی در خواهید شد که آتش گیره ی آن مردمانند و سنگ که برای حق ستیزان آماده شده است.

هان مردمان! به خدا سوگند که پیامبران پیشین به ظهورم مژده داده اند و اکنون من فرجام پیامبران و برهان بر آفریدگان آسمانیان و زمینیانیم.آن کس که راستی و درستی مرا باور نکند به کفر جاهلی در آمده و تردید در سخنان امروزم همسنگ تردید در تمامی محتوای رسالت من است و شک و ناباوری در امامت یکی از امامان به سان شک و ناباوری در تمامی آنان است و هر آینه جایگاه ناباوران ما آتش دوزخ خواهد بود.

هان مردمان! خداوند عزوجل از روی منت و احسان خویش این برتری را به من پیشکش کرد و البته که خدایی جز او نیست. آگاه باشید:تمامی ستایش ها در همه روزگاران و در هر حال و مقام ویژه اوست.هان مردمان!علی را برتر دانید که او برترین مردمان از مرد و زن پس از من است تا آن هنگام که آفریدگان پایدارند و روزی شان فرود آید. دور دورباد از درگاه مهر خدا و خشم خشم باد بر آن که این گفته را نپذیرد و با من سازگار نباشد!هان!بدانید جبرئیل از سوی خدا خبرم داد:هر آنکه با علی بستیزد و بر ولایت او گردن نگذارد ،نفرین و خشم من بر او باد!البته باید که هرکس بنگرد که برای فردای رستاخیز خود چه پیش فرستاده.(هان) تقوا پیشه کنید و از ناسازگاری با علی بپرهیزید مباد که گام هایتان پس از استواری در لغزد که خدا بر کردارتان آگاه است.هان مردمان!همانا او همجوار و همسایه خدا است که در نبشته عزیز خود او را یاد کرده و درباره ی ستیزندگان با او فرموده:تا آن که مبادا کسی در روز رستخیز بگوید:افسوس که درباره همجوار و همسایه خدا کوتاهی کردم... هان مردمان!در قرآن اندیشه کنید و ژرفای آیاتش را دریابید و بر محکماتش نظر کنید و از متشابهاتش پیروی ننمایید. پس به خدا سوگند که باطن ها و تفسیر آن را آشکار نمی کند مگر همین که دست و بازوی او را گرفته و بالا آورده ام و اعلام میدارم: هر آنکه من سرپرست اویم، این علی سرپرست اوست و او علی بن ابی طالب است.برادر و وصی من که سرپرستی و ولایت او حکمی است از سوی خدا که بر من فرستاده شده است .هان مردمان!همانا علی و پاکان از فرزندانم از نسل او ،یادگار گران سنگ کوچکترند و قرآن یادگار بزرگتر. هر یک از این دو از دیگر همراه خود خبر می دهد و با آن سازگار است .آن دو هرگز از هم جدا نخواهند شد تا در حوض کوثر بر من وارد شوند.هان! بدانید که آنان امانتداران خداوند در میان آفریدگان و حاکمان او در زمین اویند.هشدار که من وظیفه ی خود را ادا کردم .هشدار که من آنچه بر عهده ام بود ابلاغ کردم و به گوشتان رساندم و روشن نمودم. بدانید که این خدا بود و من از سوی او سخن گفتم. هشدار که هرگز به جز این برادرم کسی نباید امیر المومنین خوانده شود . هشدار که پس از من امارت مومنان برای کسی جز او روا نباشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد