یک خبر یک نکته ۲

به نقل از خبر گذاری فردا

نسبت روزهای تعطیلی به کل روزهای سال حدود 4 به 10 بوده و بیانگر این حقیقت است که در کشور ایران نیروی کار به ازای هر سه روز کاری سال دو روز استراحت دارند. همچنین روزانه حداکثر 3 ساعت و در جمع روزهای هفته مجموعا تنها 9 ساعت ارتباط ایران با مبادی اقتصادی اروپا وجود دارد.

با نگاهی گذرا به تقویم امسال می بینیم که پس از ایام نوروز، هیچ یک از تعطیلات رسمی در روزهای جمعه مقارن نشده اند و جالب اینکه اکثریت قریت به اتفاق این تعطیلات در روزهای شنبه و چهارشنبه هستند.

 

به گزارش «فردا» در ایران از 365 روز کاری تقویم سال، 104 روز به عنوان تعطیلات آخر هفته کسر می‌شود و اگر تعطیلات غیر رسمی هفته‌های آخر اسفند ماه و اوایل فروردین ماه (تا مقطع سیزده بدر) و تعطیلات توافقی بین دو روز تعطیلی متوالی به ارقام فوق اضافه شود، تعداد روزهای تعطیلی سال در ایران از 135 روز تجاوز می‌کند.

 

درباره این موضوع رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی نیز در سال 81‌ با اشاره‌ به‌ تعطیلات‌ طولانی‌ در آغاز هر سال‌ و زیادی تعطیلات در طول سال، آنرا خلاف‌ مقررات‌، بدون‌ منطق‌ و به‌ ضرر فعالیتهای‌ اقتصادی‌، علم‌، تحصیل‌ و زندگی‌ روزمره‌ مردم‌ دانستند و تأکید کردند: همه‌ مردم‌ و مسؤولان‌ باید تصمیم‌ بگیرند تا این‌ تعطیلات‌ را کاهش‌ دهند.

 

گفتنی است ایران بعد از پرو دومین کشور جهان از نظر کثرت روزهای تعطیل با 26 روز تعطیلی می باشد. بعد از ایران بیشترین تعداد تعطیلات رسمی متعلق به ایرلند جنوبی  با 12 روز تعطیلات رسمی است که اختلافی فاحشی در این زمینه با ایران دارد. همچنین روزهای تعطیل در اغلب کشورهای صنعتی، صرف نظر از آخر هفته‌ها کمتر از ده روز است.

 

بنابراین نسبت روزهای تعطیلی به کل روزهای سال حدود 4 به 10 بوده و بیانگر این حقیقت است که در کشور ایران نیروی کار به ازای هر سه روز کاری سال دو روز استراحت دارند.

 

فاجعه آمیز بودن این نسبت زمانی مشخص می‌شود که آن را با روز و ساعات کاری در خارج از کشور مقایسه کنیم.

 

در ایران روزهای پنج‌شنبه و جمعه تعطیلات پایان هفته بوده و در اکثر کشورهای جهان، برخلاف رویه مرسوم ایران روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل پایان هفته است. بنابراین کلیه فعالیت‌های اقتصادی عملاً چهار روز هر هفته را شامل می‌شود.

 

همچنین یاد آوری این نکته ضروری است  که  در ایران ساعت کاری معمولاً از 8 صبح شروع و در ساعت 16 خاتمه می‌یابد و در مقابل ساعت کاری کشورهای اروپایی که بالاترین مراودات اقتصادی را با ایران دارند، بخاطر 5/3 ساعت اختلاف بر اساس نصف النهار مبدا(گرینویچ) از ساعت 11:30 شروع و تا ساعت 19:30 به وقت تهران ادامه می‌یابد.

 

بنابراین با توجه به این آمار و ارقام می توان ارزیابی کرد که روزانه حداکثر 3 ساعت و در جمع روزهای هفته  مجموعا تنها 9 ساعت ارتباط ایران با مبادی اقتصادی اروپا وجود دارد و این کاملاً به ضرر اقتصاد ایران است.

 

با این وجود کارشناسان کشورهای صنعتی معتقدند که هر روز تعطیلی میلیاردها یورو به اقتصاد این کشورها لطمه می‌زند. اما برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند کشورهایی مثل ایران که متکی به درآمدهای نفتی می‌باشند از تعطیلات لطمه کمتری می‌خورند.

 

درکشورهای اروپایی مانند فرانسه صرف نظر از آخر هفته‌ها تنها 9 تا 11 روز سال رسماً تعطیل است. این رقم در ایران به 26 روز رسیده است و این مسئله جدای از تعطیلاتی است که در بعضی شهرها به علت آلودگی‌ها و یا بارش برف افزوده می‌شود.

 

گفته می‌شود ضرر و زیان تعطیلی‌ها بیشتر متوجه بخش خصوصی است که نهایتاً با طولانی کردن ساعات کار روزانه آن را جبران می‌کنند.

 

براساس نظرسنجی در ارتباط با تعطیلات رسمی، 74 درصد شهروندان تهرانی، میزان تعطیلات را در طول سال به ضرر اقتصاد کشور، 19 درصد بی‌تاثیر و 2/5 درصد به نفع اقتصاد کشور می‌دانند.

 

طرح پیشنهادی مرکز پژوهش‌های مجلس برای ساماندهی این معضل، تبدیل تعطیلات 26 روز کنونی به 16 روز کاملاً تعطیل و 4 روز نیمه تعطیل بوده است.

 

 

یک خبر یک نکته ۱

بخش جدید یک خبر یک نکته ایجاد شد.

خبر نقل از شبکه خبری  بی بی سی:::

 

پژوهشگران دانشگاههای ابردین و سنت اندروز در اسکاتلند و دورهام در انگلستان در تحقیق مشترکی که انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که مردها عموما زنهایی را ترجیح می دهند که از برقراری رابطه جنسی کوتاه مدت رویگردان نیستند. در حالی که زنها مردانی را ترجیح می دهند که بتوانند با آنها رابطه ای طولانی برقرارکنند.

در این پژوهش که گزارش آن در ژورنال "تکامل و رفتار انسانی" منتشر شده، چهره ۷۰۰ نفر که بین ۲۰ تا ۲۹ سال سن داشته اند بررسی شده است.

محققان می گویند که افراد می توانند با در نظر گرفتن بعضی ویژگیهای ظاهری و با توجه به نوع رابطه ای که ترجیح می دهند داشته باشند، شریک زندگی شان را آگاهانه تر انتخاب کنند.

در این پژوهش به داوطلبان شرکت کننده در تحقیق، تصاویری از چهره های زنان و مردانی از گروه سنی یاد شده نشان داده شد و بعد آنها می بایست عکس فردی را انتخاب کنند که به اعتقاد آنها از رابطه ای کوتاه مدت استقبال می کند.

همچنین از شرکت کنندگان خواسته می شد از میان عکسها، عکس جذابترین فرد را برای رابطه ای کوتاه یا طولانی انتخاب کنند و بگویند که کدام چهره از نظر آنها زنانه تر یا مردانه تر و در مجموع جذابتر است.

داوریهای غریزی

پژوهشگران که عقاید واقعی صاحبان تصاویر را نسبت به روابط عاشقانه، پیشاپیش از طریق پرسشنامه بدست آورده بودند، در مرحله بعد، نظرات شرکت کنندگان را با آنچه در پرسشنامه ها نوشته شده بود مقایسه کردند. این مقایسه آنها را متقاعد کرد که حدس و گمان بسیاری از شرکت کنندگان درست بوده و حس غریزی آنها به آنها راست گفته است.

زنهایی که با ایجاد رابطه کوتاه مدت مشکلی نداشته اند، معمولا از نظر شرکت کنندگان جذاب بوده اند.

بر اساس قضاوت شرکت کنندگان در این تحقیق، مردانی که روابط کوتاه مدت را ترجیح می دهند اغلب کسانی هستند با ظاهری مردانه، چانه برآمده، بینی درشت و چشمهای ریز.

دکتر لیندا بوتروید، استاد دانشکده روانشناسی در دانشگاه دورهام به بی بی سی گفته است: "این مطالعه نشان می دهد که ما می توانیم در روابط مان با دیگران از قضاوتهای غریزی خود استفاده کنیم. این قضاوتها همیشه درست نیستند اما راهنمای مفیدی هستند."

دکتر بوتروید یادآور شده که برداشت اولیه آدمها نسبت به هم بر اساس ویژگیهای ظاهری شان، تا حدی در ارزیابی آنها از فردی که می خواهند با او رابطه عاشقانه داشته باشند و یا فردی که او را به چشم رقیب عشقی خود می نگرند، تاثیرگذار است.

دکتر بن جونز، استاد دانشگاه ابردین که ازمحققان این پژوهش بوده است می گوید: "بسیاری از مطالعات پیشین نشان داده است که بخش عمده ای از قضاوتهای مردم نسبت به دیگران، از قضاوت راجع به سلامت افراد گرفته تا میزان برونگرایی و درونگرایی آنها، بر اساس چهره انجام می شود.

اما این اولین مطالعه ای است که نشان می دهد مردم در نوع رابطه عاشقانه ای که خوشایند آنها باشد، نسبت به ویژگیهای چهره فرد مورد نظرشان حساسند."

بر اساس یافته های این تحقیق، زنها از مردانی که در روابط جنسی بی بند و بارند رویگردان هستند و این نوع مردها را نه برای رابطه ای موقت و نه رابطه ای بلند مدت، جذاب نمی دانند.

 

 

چهره سمت راست علاقه به رابطه کوتاه مدت دارد

 

چهره سمت راست علاقه به رابطه کوتاه مدت دارد.

 

زندگی مثبت--۲

 

 

 

در پست قبلی  در مورد پذیرش صحبت شد . اینکه ما بپذیریم که خودمان مسئول سرنوشتی که بر ما می گذرد هستیم. اینکه بپذیریم که خیلی اوقات در گذشته ، ما مسئول اتفاقاتی که برای ما رقم خورده نبوده ایم.

در یک کلام بپذیریم سختی تلاش برای بهتر شدن را.

بعد از نخستین گام احتمالا تصمیم گرفته اید که تغییر کردن را آغاز کنید.تغییر کردن در نوع بینش . ولی برای خیلی از ماها (مثلا خود من) با اینکه میدانیم باید تغییری صورت بگیرد ، و حتی دلمان هم میخواهد  ولی یه ترسی در عمق وجودمان هست که باعث میشه که ما اقدامی نکنیم. به نظر شما این ترس چه چیز میتونه باشه؟

شاید ترس از شکست، یا ترس از عدم موفقیت ،ترس از اینکه همین چیزهایی را هم که داریم از دست بدیم. ترس از اینکه در دید دیگران چه طور جلوه کنیم . ترس از اینکه اگر نشد چه؟

شاید همیشه دلتان خواسته که شغل خودتون رو عوض کنید و برای اینکار مجبور بوده اید که یک سری اطلاعات و مهارت های جدید رو داشته باشید . ولی به خاطر همین ترس از خیر این کار منصرف شده اید. مثال از این دست زیاد میشد پیدا کرد که تعمدا نمی خوام واردش بشم.

ترس فی نفسه چیز بدی نیست . ولی از اونجایی که همیشه تمام سیستم کائنات رو به تعادل پیش میره ،ترس هم اگر از حد خودش بیشتر شد کار رو خراب میکنه . اگر هم کمتر باشه باز هم کار رو خراب میکنه .مثل معروفی داریم که میگه:اونقدر عقب نرو که از اونور پشت بام هم بی افتی.

کیفیت سوال هایی که ما ناخودآگاه از ناخودآگاهمون میکنیم مهم ترین عامل متوقف کردن ماست. اکثر اوقات سوالات ما نادرست اند . مثلا اگر این اتفاق نشد چی میشه؟ اگر درست عمل نکرده باشم چه؟ برای بهبود سوالات ناخودآگاه از ناخودآگاه ، باید ابتدا سوالات رو آگاهانه  تغییر بدیم. در این صورت ناخودآگاه ما پر از سوالات آگاهانه خواهد شد که خود ،بعدها سوالات ناخودآگاه ما از ناخودآگاه ما خواهد بود.

مثلا از خود بپرسید :اگر موفق شوم چه؟

جایی نوشته بود ترس تنها احساس کاذبی است که رنگ واقعیت به خود میگیرد (البته به نظر من همان ترسی که از جاده و مسیر اعتدال خودش خارج شده باشد).

باید باور کرد :از هرچه بترسید به سرتان می آید.

یک تمرین در مجله ای به نام شادکامی و موفقیت شماره 42 دیدم به نام از چه میترسم؟

چند سوال عنوان شده بود که با پاسخ دادن به اونها شما میفهمید که واقعا ترسیدن از ترس ها بی فایده است.         

سوالها از این دست بودند:

_از انجام دادن چه کارهایی میترسم؟    

_در صورت انجام آن عمل ، بدترین اتفاقی که ممکن است بی افتد چیست؟

_احتمال رخ دادن آن چه قدر است؟

_با انجام ندادن کارهایی که از آن می ترسم چه چیزهایی را از دست میدهم؟

_با انجام دادن آنها چه بدست می آورم؟

 

با عزم و اراده با سستی و بد بختی بجنگید   (امام علی (ع))

سلام

اسرار ازل نه تو دانی و نه من

این حرف معما نه تو خوانی و نه من

پس از پس پرده گفت و گوی من و تو

چون پرده بر افتد نه تو مانی و نه من

خطبه غدیر (۷)

هان مردمان! صراط مستقیم خداوند منم که شما را به پیروی آن امر فرموده و پس از من علی است و آن گاه فرزندانم از نسل او ، پیشوایان راه راستند که به درستی و راستی راهنمایند و به آن حکم و دعوت کنند.

سپس پیامبر صلی الله علیه و آله قرائت فرمود:بسم الله الرحمن الرحیم الحمد الله رب العالمین الرحمن الرحیم تا آخر سوره. هان! به خدا سوگند این سوره درباره من نازل شده و شامل امامان می باشد و به آنان اختصاص دارد .آنان اولیای خدایند که ترس و اندوهی برایشان نیست ،آگاه باشید:البته حزب خدا چیره و غالب خواهد بود .هشدار که: ستیزندگان با امامان ،گمراه و همکاران شیطان اند .برای گمراهی مردمان ،سخنان بیهوده و پوچ را به یکدیگر می رسانند .بدانید که خداوند از دوستان امامان در کتاب خود چنین یاد کرده(( {ای پیامبر ما} نمی یابی ایمانیان به خدا و روز باز پسین ،که ستیزگران خدا و رسول را دوست ندارند ،گرچه آنان پدران ،برادران و خویشانشان باشند.آنان {که چنین اند} خداوند ایمان را در دل هایشان نبشته است.- تا آخر آیه.

هان! دوستداران امامان ایمانیان اند که قرآن چنان توصیف فرموده :آنان که ایمان آورده و باور خود را به شرک نیالوده اند، در امان و در راه راست هستند.

هشدار! یاران پیشوایان کسانی هستند که به باور رسیده و از تردید و انکار دور خواهند بود.هشدار!

اولیای امامان آنانند که با آرامش و سلام به بهشت در خواهند شد و فرشتگان با سلام آنان را پذیرفته، خواهند گفت:درود بر شما که پاک شده اید .اینک داخل شوید که در بهشت ،جاودانه خواهید بود.هان! بهشت پاداش اولیای آنان است و در آن بی حساب روزی داده خواهند شد.هان! بهشت پاداش اولیای آنان است و در آن بی حساب روزی داده خواهند شد .هان! دشمنان آنان آن کسانی اند که در آتش درآیند و همانا ناله افروزش جهنم را می شنوند در حالی که شعله های آتش زبانه میکشد و زفیر (صدای بازدم) جهنم را نیز در می یابند.هان! خداوند درباره ستیزگران با آنان فرموده:هرگاه امتی داخل جهنم شود همتای خود را نفرین کند. هشدار! که دشمنان امامان همانانند که خداوند در باره آنان فرموده :هر گروهی از آنان داخل جهنم شود نگاهبانان می پرسند :مگر برایتان ترساننده ای نیامد؟! میگویند چرا ترساننده آمد لیکن تکذیب کردیم و گفتیم :خداوند وحی نفرستاده و شما نیستید مگر در گمراهی بزرگ ! تا آنجا که فرماید:هان! نابود باد دوزخیان! هان! یاران امامان در نهان،از پروردگار خویش ترسانند ،آمرزش و پاداش بزرگ برای آنان خواهد بود .هان مردمان!

چه بسیار راه است میان آتش و پاداش بزرگ !

هان مردمان! خداوند ستیزجویان ما را ناستوده و نفرین فرموده و دوستان ما را ستوده و دوست دارد.

هان مردمان! بدانید که همانا من انزار گرم و علی مژده دهنده .هان! که من بیم دهنده ام و علی راهنما . هان مردمان! بدانید که من پیامبرم و علی وصی من است. هان مردمان! بدانید که همانا من فرستاده و علی امام و وصی پس از من است و امامان پس از او فرزندان اویند.

آگاه باشید ! من والد آنانم ولی ایشان از نسل علی خواهند بود.

درود بر شما

سلام  خوبید ؟

خدارو شکر نگران نباشید همه مسائل حل میشه . شاید سخت باشه ولی حل میشه

من طبق وعده شنبه ها باید خطبه غدیر رو بزارم ولی تا یه مدت نیستم

(ایشالا که خیلی طول نکشه)

(چن روز ایشالا۱۴ فروردین بر گشته ام)

ژس فعلا این خطبه غدیر که قسمت هفتم هست رو داشته باشید تا بعد.

برای خواهرهای عزیز من هم دعا کنین (تمام دخترها )

و همین طور برادرهای من (تمام پسرها)

 

زندگی مثبت (بخش نخست)

زندگی مثبت

بخش زندگی مثبت سعی دارد که به تمام ما (منظور از ما کسانی هستند که به نحوی با آنها ارتباط داریم نه همه) کمک کند تا آینده روبرویمان را بهتر طرح ریزی کنیم .ما چه بخواهیم و چه نخواهیم ،در حال زندگی کردن هستیم .به عبارت دیگر در حال سپری کردن زمان تا موقعی که مرگ ما برسد .تا موقعی که سلول های بدنمان قادر به تکثیر نباشند. ما میمیریم (کاری ندارم که جهان آخرت هست یا نیست) چیزی که مسلم است این است که ما نابود میشیم ، خاک میشیم.وقتی خاک شدی (به قولی کائولینیت شدی)- این رو فقط رفقای هم کلاس دانشگاه من میفهمند منظور چیه و کلی هم هر وقت ببینند میخندند- خدا رو شکر میکنم اگر واقعا باعث خنده آنها شده ام.

خلاصه که از بین خواهیم رفت چه با عشق چه بی عشق ،چه با خونه چه بی خونه،چه با پیکان چه با فرغون و چه با عشق من BMW .

خوب حالا که داریم میمیریم چند نکنه هست:

          1)زمان سپری میشود(چه بخواهیم و چه نخواهیم)

          2)نمی توانیم جلوی سپری شدن زمان رو بگیریم

          3)آینده از راه میرسد

          4)آینده از راه میرسد و ما هم به آن تعلق داریم

          5)وقتی آینده اومد و ما هم به اون متعلق بودیم هنوز زنده ایم

          6)پس هنوز خاک نشده ایم

          7)نمی توانیم بی خیال باشیم.

نتیجه اخلاقی داستان اینکه سعی کنیم که این زمان باقی مانده از عمرمون رو تلاش کنیم تا آخرش رو بهتر لذت ببریم. چه با لذت چه بی لذت خاک میشیم.پس بهتره لذت این دنیا رو هم برده باشیم

 

 

پذیرفتن

اکثر ما درون یک خانواده به دنیا آمده ایم .وقتی ما به دنیا اومدیم ،خونواده خودمون رو خودمون انتخاب نکردیم ،شرایط رو خودمون انتخاب نکردیم .فقر یا ثرت، علم و سواد، هند یا فرانسه یا... خودمون انتخاب نکردیم.بعضی از ماها شرایط بهتری نسبت به بعضی های دیگه دارن .این یک امر غیر قابل انکاره.

ما بسته به سطح اقتصادی ،فرهنگی و عاطفی خونوادمون رشد کردیم.تا رسیدیم به اینجا پس باید قبول کنیم و بپذیریم که خیلی چیز ها دست ما نبوده .این قدم اول در مسیر طرح ریزی آینده هست .دومین قدم این هست که بپذیریم که تا حالا هرکاری که کردیم خودمون کردیم (و بپذیریم که بعضی وقتها مجبور بوده ایم(به خاطر عوامل محیطی)) و سومین قدم اینکه نپذیریم که این روند باید ادامه داشته باشد .باید سعی کنیم  و درحد توانمان تلاش که در حال بهتر شدن باشیم .به عبارتی بپذیریم سختی تلاش برای بهتر شدن را.

روزی جایی خواندم که شما را با حساب بانکی تان ،محله ای که در آن زندگی میکنید یا نوع کاری که انجام میدهید نمیتوان سنجید . ولی من فکر میکنم که شما را (با جملات بالا) به طور مطلق نمی توان سنجید .قطعا کسی که حساب بانکی تپل تری دارد بیشتر زحمت کشیده یا خودش یا نیاکانش. حتی اگر دزدی هم کرده با تمام قوا و با تمام عشق و احساس دزدی کرده . فکر کرده برای دزدی .پس باز هم زحمت کشیده.

پس از همین حالا سعی کنیم که بهتر بشیم(بپذیریم روند بهتر شدن را).نکته ای که مطرح میشود این است که آیا باید اشتباهاتمان را بپذیریم یا خیر؟

خوب واضح است که ما باید مسئولیت اشتباهاتمان را گردن بگیریم (خودمان) ولی باید بتوانیم و این قدرت را درون خود ایجاد کنیم که اشتباهاتمان را فراموش کنیم (فقط در پس زمینه ذهنمان خط اول آن اشتباه را نگه داریم تا دیگر آن را تکرار نکنیم)

بعد از این پذیرفتن ها و نپذیرفتنها یادآوری به چند سطر قبل میکنیم .مسئله زمان و سپری شدن اجباری آن.

اینبار میتوانیم نمودار قبل را به این شکل بپذیریم.

 

محور عمود لذت در زندگی و محور افقی زمان می باشد.

آینده همان امید است

(آلفرد نوبل)

 

خطبه غدیر(۶)

هام مردمان!به خدا و رسول و نور همراهش ایمان آورید پیش از آنکه چهره ها را تباه و با ژگونه کنیم یا چونان اصحاب روز شنبه (یهودیانی که بر خدا نیرنگ آوردند) رانده شوید . به خدا سوگند که مقصود خداوند از این آیه گروهی از صحابه اند که آنان را با نام و نسب میشناسم لیکن به پرده پوشی کارشان مامورم .آنک هر کس پایه کار خویش را مهر و یا خشم علی در دل قرار دهد (وبداند که ارزش عمل او وابسته به آن است .)هان مردمان ! نور از سوی خداوند عزوجل در جان من ،سپس در جان علی بن ابی طالب ،آنگاه در نسل او تا قائم مهدی- که حق خدا و ما را میستاند – جای گرفته.چرا که خداوند عزوجل ما را بر کوتاهی کنندگان ، ستیزگران ،ناسازگاران ،خائنان و گنهکاران و ستمکاران و غاصبان از تمامی جهانیان دلیل و راهنما و حجت آورده است.

هان مردمان ! هشدارتان میدهم :همانا من رسول خدایم .پیش از من نیز رسولانی آمده و سپری گشته اند .آیا اگر من بمیرم یا کشته شوم،به جاهلیت عقب گرد می کنید؟ آن که به قهقرا برگردد، هرگز خدا را زیانی نخواهد رسانید و خداوند سپاسگزاران شکیبا گر را پاداش خواهد داد. بدانید که علی و پس از او فرزندان من از نسل او ، دارای کمال شکیبایی و سپاسگذاری اند .

هان مردمان! اسلامتان را بر من منت نگذارید  که اعمال شما را بیهوده و تباه خواهد کرد و خداوند بر شما خشم خواهد گرفت و سپس شما را به شعله ای از آتش و مس گداخته گرفتار خواهد نمود .همانا پروردگار شما در کمین گاه است .هان مردمان !به زودی پس از من پیشوایانی خواهند بود که شما را به سوی آتش می خوانند و در روز رستاخیز تنها و بدون یاور خواهند ماند.

هان مردمان! خداوند و من از آنان بیزاریم .هان مردمان! آنان و یاران و پیروانشان در بد ترین جای جهنم ،جایگاه متکبران خوتهد بود . بدانید آنان اصحاب صحیفه اند. اکنون هر کس در صحیفه خود نظر کند . هان مردمان! اینک جانشینی خود را به عنوان امامت و وراثت به امانت به جای می گذارم و در نسل خود تا بر پایی روز رستاخیز و حال ، ماموریت تبلیغی خود را انجام می دهم تا بر هان بر هر شاهد و غایب و بر آنان که زاده شده یا نشده اند و بر تمامی مردمان باشد. پس بایسته است این سخن را حاضران به غایبان و پدران به فرزندان تا بر پایی رستاخیز برسانند .آگاه باشید ! به زودی پس از من امامت را با پادشاهی جا به جا نموده. آن را غصب کرده و به تصرف خویش در آورند .هان! نفرین خدا بر غاصبان و چپاول گران! و البته در آن هنگام خدا آتش عذاب – شعله های آتش و مس گداخته- بر سر شما جن و انس خواهد ریخت . آن جاست که دیگر یاری نخواهید شد . هان مردمان! هر آینه خدا شما را به حالتان رها نخواهد کرد تا ناپاک را از پاک جدا کند و خدا نمی خواهد شما را بر غیب آگاه گرداند.((اشاره به آیه 179 آل عمران است)) هان مردمان! هیچ سرزمینی نیست مگر این که خدا به خاطر تکذیب اهل آن (حق را)، آنان را پیش از روز رستاخیز نابود خواهد فرمود و به امام مهدی خواهد سپرد .و هر آینه خدا وعده خود را انجام خواهد داد. هان مردمان! پیش از شما ،شمار فزونی از گذشتگان گمراه شدند و خدا آنان را نابود کرد و همو نابودکننده ی آیندگان است. او خود در کتابش آورده:آیا پیشینیان را تباه نکردیم و به دنبال آنان آیندگان را گرفتار نساختیم ؟ با مجرمان این چنین کنیم. وای بر ناباوران!

هان مردمان! همانا خداوند امر و نهی خود را به من فرموده و من نیز به دستور او دانش آن را نزد علی نهادم. پس فرمان او را بشنوید و گردن نهید و پیرویش نمایید و از آنچه بازتان دارد خودداری کنید تا راه یابید . به سوی هدف او حرکت کنید.راه های گونه گون شما را از راه او باز ندارد!