خطبه غدیر (۷)

هان مردمان! صراط مستقیم خداوند منم که شما را به پیروی آن امر فرموده و پس از من علی است و آن گاه فرزندانم از نسل او ، پیشوایان راه راستند که به درستی و راستی راهنمایند و به آن حکم و دعوت کنند.

سپس پیامبر صلی الله علیه و آله قرائت فرمود:بسم الله الرحمن الرحیم الحمد الله رب العالمین الرحمن الرحیم تا آخر سوره. هان! به خدا سوگند این سوره درباره من نازل شده و شامل امامان می باشد و به آنان اختصاص دارد .آنان اولیای خدایند که ترس و اندوهی برایشان نیست ،آگاه باشید:البته حزب خدا چیره و غالب خواهد بود .هشدار که: ستیزندگان با امامان ،گمراه و همکاران شیطان اند .برای گمراهی مردمان ،سخنان بیهوده و پوچ را به یکدیگر می رسانند .بدانید که خداوند از دوستان امامان در کتاب خود چنین یاد کرده(( {ای پیامبر ما} نمی یابی ایمانیان به خدا و روز باز پسین ،که ستیزگران خدا و رسول را دوست ندارند ،گرچه آنان پدران ،برادران و خویشانشان باشند.آنان {که چنین اند} خداوند ایمان را در دل هایشان نبشته است.- تا آخر آیه.

هان! دوستداران امامان ایمانیان اند که قرآن چنان توصیف فرموده :آنان که ایمان آورده و باور خود را به شرک نیالوده اند، در امان و در راه راست هستند.

هشدار! یاران پیشوایان کسانی هستند که به باور رسیده و از تردید و انکار دور خواهند بود.هشدار!

اولیای امامان آنانند که با آرامش و سلام به بهشت در خواهند شد و فرشتگان با سلام آنان را پذیرفته، خواهند گفت:درود بر شما که پاک شده اید .اینک داخل شوید که در بهشت ،جاودانه خواهید بود.هان! بهشت پاداش اولیای آنان است و در آن بی حساب روزی داده خواهند شد.هان! بهشت پاداش اولیای آنان است و در آن بی حساب روزی داده خواهند شد .هان! دشمنان آنان آن کسانی اند که در آتش درآیند و همانا ناله افروزش جهنم را می شنوند در حالی که شعله های آتش زبانه میکشد و زفیر (صدای بازدم) جهنم را نیز در می یابند.هان! خداوند درباره ستیزگران با آنان فرموده:هرگاه امتی داخل جهنم شود همتای خود را نفرین کند. هشدار! که دشمنان امامان همانانند که خداوند در باره آنان فرموده :هر گروهی از آنان داخل جهنم شود نگاهبانان می پرسند :مگر برایتان ترساننده ای نیامد؟! میگویند چرا ترساننده آمد لیکن تکذیب کردیم و گفتیم :خداوند وحی نفرستاده و شما نیستید مگر در گمراهی بزرگ ! تا آنجا که فرماید:هان! نابود باد دوزخیان! هان! یاران امامان در نهان،از پروردگار خویش ترسانند ،آمرزش و پاداش بزرگ برای آنان خواهد بود .هان مردمان!

چه بسیار راه است میان آتش و پاداش بزرگ !

هان مردمان! خداوند ستیزجویان ما را ناستوده و نفرین فرموده و دوستان ما را ستوده و دوست دارد.

هان مردمان! بدانید که همانا من انزار گرم و علی مژده دهنده .هان! که من بیم دهنده ام و علی راهنما . هان مردمان! بدانید که من پیامبرم و علی وصی من است. هان مردمان! بدانید که همانا من فرستاده و علی امام و وصی پس از من است و امامان پس از او فرزندان اویند.

آگاه باشید ! من والد آنانم ولی ایشان از نسل علی خواهند بود.

نظرات 4 + ارسال نظر
سقففع پنج‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 04:05 ق.ظ http://srttu.blogsky.com

سلام دوست من
سال نو تو هم مبارک
من تو حوزه ای که تو می نویسی هیچ نظری ندارم.
امیدوارم که همه ی ما جوری فکر کنیم که برا خودمون و مردمی که باهاشون زندگی می کنیم مفید باشیم.
با بهترین آرزوها

الاخون پنج‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 09:35 ق.ظ http://Alakhoun.blogsky.com

از کامنتت ممنونم ونمی دونم چرانسبت به کلمه ی خطبه حساسیت دارم.

محمد سه‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:03 ب.ظ http://www.shanc.blogsky.com

سلام
اومدم یه سرکی زدم.
فعلا

جادوگر طلایی سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 01:31 ق.ظ

من هم شما رو لینک کردم هر کار کردم نظرات پست آخرتون باز نشد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد