خطبه غدیر(۹)

هان مردمان! من پیام خدا را برایتان آشکار کرده تفهیم نمودم.و این علی است که پس از من شما را آگاه میکند. اینک شما را میخوانم که پس از پایان خطبه با من و سپس با علی دست دهید تا با او بیعت کرده به امامت او اقرار نمایید .آگاه باشید من با خداوند و علی با من پیمان بسته و من اکنون از سوی خدای عزوجل برای امامت او پیمان میگیرم .(ای پیامبر)آنان که با تو بیعت کنند هر آینه با خدا بیعت کرده اند . دست خدا بالای دستان آنان است و هرکس بیعت شکند ،بر زیان خود شکسته و آن کس که بر پیمان خداوند استوار و باوفا باشد ،خداوند به او پاداش بزرگی خواهد داد.

یک جمله

زندگی سایش دستان لطیفی ست که در دست من امروز پر از احساس است.

زندگی حلقه خوشرنگ امید است که در دست عروسان زمین خواهد رفت.

((آرمان داوری))

سلام

تبریک تبریک

بالاخره پرسپولیس قهرمان لیگ شد. این قهرمانی بر تمام کسانی که باهاش حال میکنن مبارک.خداییش گل اول پرسپولیس قشنگ بود دیگه.

و اما.قهرمانی پرسپولیس یه درس هم برای من و ما داشت. اونها تا دقایق آخر هم دست از تلاش بر نداشتن و اینرو میشد در چهره بازیکن ها تک تک احساس کرد اونها حس میکردن و امید داشتن که قهرمان میشن و شدن.

 

خطبه غدیر(۸)

آگاه باشید همانا آخرین امام قائم مهدی از ماست.هان!او بر تمامی ادیان چیره خواهد بود.هشدار!که اوست انتقام گیرنده از ستمکاران.هشدار!که اوست فاتح دژها و منهدم کننده ی آنها.هشدار!  که اوست چیره بر تمامی قبایل مشرکان و راهنمای آنان.

هشدار!که او خونخواه تمام اولیای خداست.آگاه باشید!اوست یاور دین خدا.هشدار!که از دریایی ژرف پیمانه هایی افزون گیرد.هشدار! که او بر هر ارزشمندی به اندازه ارزش او ،و به هر نادان و بی ارزشی به اندازه نادانی اش نیکی کند.هشدار!که او نیکو و بر گزیده خداوند است .هشدار!که او وارث دانشها و حاکم بر ادراکهاست .هان!بدانید که او از سوی پروردگارش سخن میگوید و آیات و نشانه های او را بر پا کند.بدانید همانا اوست بالیده و استوار.بیدار باشید!هموست که (اختیار امور جهانیان و آیین آنان) به او واگذار شده است.آگاه باشید!که تمامی گذشتگان ظهور او را پیشگویی کرده اند.آگاه باشید!که اوست حجت پایدار و پس از او حجتی نخواهد بود. درستی و راستی و نور و روشنایی تنها نزد اوست .هان! کسی بر او پیروز نخواهد شد و ستیزنده او یاری نخواهد گشت.آگاه باشید که او ولی خدا در زمین ،داور او در میان مردم و امانتدار امور آشکار و نهان است.

دل تنگی های یک آواره در کوچه های ذهن

سرودن پیش پای باران چه تحفه اندکی است. زمانی که در گرماگرم آفتاب درخشان خود را میبینی چه احساسی داری آیا فکر کرده ای که لحظه ای به خورشید این سوزان سرای تا ابد مهر فکر کنی؟ تا به حال با خود اندیشیده ای که آیا خورشید برای چه بر تو و در تو میسوزد؟ آیا خورشید دلت را دیده ای ؟ تا به حال با خورشید حرف زده ای ؟ همین خورشید که بی ادعا خود را در سوزنده ترین گرما میسوزاند تا تو لحظه ای در آرامش سپری کنی.

آری فقط لحظه ای در آرامش . آیا عمر تو در مقابل عمر خورشید بیبش از یک لحظه و لمحه می ماند...؟

تا به حال شده است که در راه به خورشید ناسزا بگویی ؟ تابه حال شده است که از آفتاب ناراحت شوی؟ تا به حال فکر کرده ای که چند بار دل آفتاب رو سوزانده ای ؟ آفتاب تو بالای سر تو نیست . آفتاب تو ،خورشید مهران گرم تو در درون کلبه ای از جنس چوب در قلب توست . تا به حال فکر کردهای که چگونه حرارت تو آن کلبه را نمی سوزاند ؟ تا به حال فکر کرده ای که لحظه ای اگر خاموش شوی خانه خورشید درون تو چه حالی دارد؟

آیا آن موقع میسوزد؟

به خورشیدت و به مهربانی آن فکر کن، اندیشه کن آیا به یاد مادرت افتاده ای آن زمان که با حرارت خورشید گونه خود تو  را از سرمای ترس و وحشت نداشتن ها رها نیده است؟

تنهایی برای خورشید مرگی است که پایانی ندارد . مرگ تنهایی خویشتن را میخواهی ؟

مرگ زوال نیستی برای بودن را میخواهی ؟ 

(هادی شفیعی)

 

زندگی مثبت ۳

به نام خدا

پس از پذیرفتن سختی و تلاش برای بهتر شدن و شناسایی ترسهایمان و عواقب آنها باید هدف های خود و در نهایت در راستای هدفها ،هدف خود رو شناسایی و تبیین کنیم.

این روزها معمولا در سایتها و سمینار ها و مجلات از فیلم راز صحبت میشود و اینکه شما به هر چه فکر کنیند در زندگی تان به وقوع می پیوندد.این واقعیتی غیر قابل انکار است که بیشتر مردم به فکر چیزهایی هستند که آنها را نمیخواهند و دوست ندارند .پس اطبق این اصل که یک اصل بنیادی در تکنیکهای موفقیت فردی می باشد بیشتر از چیز هایی که دوست داریم چیزهایی که دوست نداریم برای ما اتفاق می افتد.

برای اینکه به هدفهای خود دست پیدا کنیم باید به آنها فکر کنیم تا طبق اصل بالا آنها برای ما اتفاق بیافتد .البته فقط فکر کردن کافی نیست .علاوه بر فکر کردن به هدف باید مدام در فکر این بود که چه راهکارهایی ما را به هدف خود میرساند و در راستای آنها تلاش کنیم.

حدیثی از امام علی (ع) است که می گوید: اگر ندانید به کجا می خواهید بروید به هیچ کجا نمیروید .(نقل به مضمون)   در تحقیق که در سال 1950 در یکی از دانشگاههای ایالات متحده انجام شد مشخص شد که 3 درصد افراد شرکت کننده در این بررسی برای زندگی آینده خود هدف و برنامه تنظیم شده ای دارند .این افراد در طی 25 سال کماکان تحت بررسی قرار داشتند و در پایان مشخص شد کسانی که برای خود هدفی معین کرده بودند نسبت به دیگران از وضعیت بهتری و شایسته تری بهره میبرند . پس مشخص کردن هدفها در زندگی برای بهتر زندگی کردن ما نقش بزرگی را ایفا می کند .

یک کاغذ بردارید و به اهدافتان فکر کنید و آنها را بر روی کاغذ نگه دارید و همواره در فکر یافتن راه هایی باشید تا با استفاده از آنها به طور بهتر و مطلوب تری به اهداف خود نایل شوید.

ممکن است در ابتدا این کار کاری بس دشوار به نظر بیاید (راه کارهایی که منتج به دستیابی به اهداف می شود) ولی بعد از وارد شدن به آن مرحله با سینرژی حاصل از کارها قطعا راه رفته ،رفته هموار تر خواهد شد. یکی از دانشمندان برای دستیابی به اهداف خودش در زندگی مشغول تهیه زمان بندی شد . وی دریافت برای اینکه به تمام هدفهایش نایل شود چیزی در حدود 900 سال زمان نیاز دارد . ولی او توانست هدفهای خود را در طی 50 سال طی کند . همواره باید به یاد داشته باشیم که ما کنترل و مدیریت زمان را در اختیار خود نداریم بلکه ما تنها مدیریت و کنترل خودمان را در قبال زمان دارا هستیم پس باید از زمان که خواه و یا ناخواه در حال سپری شدن است در جهت رسیدن به آمال و هدفهای خود سود جوییم.

خوش بختی سراغ کسی میرود که فرصت اندیشه درباره بدبختی را ندارد.

امام علی (ع)

یک جمله

بهترین چیز رسیدن به نگاهی است که از حادثه عشق تر است.

(سهراب سپهری)