زندگی مثبت ۳

به نام خدا

پس از پذیرفتن سختی و تلاش برای بهتر شدن و شناسایی ترسهایمان و عواقب آنها باید هدف های خود و در نهایت در راستای هدفها ،هدف خود رو شناسایی و تبیین کنیم.

این روزها معمولا در سایتها و سمینار ها و مجلات از فیلم راز صحبت میشود و اینکه شما به هر چه فکر کنیند در زندگی تان به وقوع می پیوندد.این واقعیتی غیر قابل انکار است که بیشتر مردم به فکر چیزهایی هستند که آنها را نمیخواهند و دوست ندارند .پس اطبق این اصل که یک اصل بنیادی در تکنیکهای موفقیت فردی می باشد بیشتر از چیز هایی که دوست داریم چیزهایی که دوست نداریم برای ما اتفاق می افتد.

برای اینکه به هدفهای خود دست پیدا کنیم باید به آنها فکر کنیم تا طبق اصل بالا آنها برای ما اتفاق بیافتد .البته فقط فکر کردن کافی نیست .علاوه بر فکر کردن به هدف باید مدام در فکر این بود که چه راهکارهایی ما را به هدف خود میرساند و در راستای آنها تلاش کنیم.

حدیثی از امام علی (ع) است که می گوید: اگر ندانید به کجا می خواهید بروید به هیچ کجا نمیروید .(نقل به مضمون)   در تحقیق که در سال 1950 در یکی از دانشگاههای ایالات متحده انجام شد مشخص شد که 3 درصد افراد شرکت کننده در این بررسی برای زندگی آینده خود هدف و برنامه تنظیم شده ای دارند .این افراد در طی 25 سال کماکان تحت بررسی قرار داشتند و در پایان مشخص شد کسانی که برای خود هدفی معین کرده بودند نسبت به دیگران از وضعیت بهتری و شایسته تری بهره میبرند . پس مشخص کردن هدفها در زندگی برای بهتر زندگی کردن ما نقش بزرگی را ایفا می کند .

یک کاغذ بردارید و به اهدافتان فکر کنید و آنها را بر روی کاغذ نگه دارید و همواره در فکر یافتن راه هایی باشید تا با استفاده از آنها به طور بهتر و مطلوب تری به اهداف خود نایل شوید.

ممکن است در ابتدا این کار کاری بس دشوار به نظر بیاید (راه کارهایی که منتج به دستیابی به اهداف می شود) ولی بعد از وارد شدن به آن مرحله با سینرژی حاصل از کارها قطعا راه رفته ،رفته هموار تر خواهد شد. یکی از دانشمندان برای دستیابی به اهداف خودش در زندگی مشغول تهیه زمان بندی شد . وی دریافت برای اینکه به تمام هدفهایش نایل شود چیزی در حدود 900 سال زمان نیاز دارد . ولی او توانست هدفهای خود را در طی 50 سال طی کند . همواره باید به یاد داشته باشیم که ما کنترل و مدیریت زمان را در اختیار خود نداریم بلکه ما تنها مدیریت و کنترل خودمان را در قبال زمان دارا هستیم پس باید از زمان که خواه و یا ناخواه در حال سپری شدن است در جهت رسیدن به آمال و هدفهای خود سود جوییم.

خوش بختی سراغ کسی میرود که فرصت اندیشه درباره بدبختی را ندارد.

امام علی (ع)

نظرات 9 + ارسال نظر
گیلدا یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:00 ب.ظ http://gildamohammady.blogfa.com/

سلام . نوشته های شما رو خوندم بسیار عالی و با دقت نوشته شده . بابت انتخاب مطالب به این پرمفهومی بهت تبریک می گم . مطمئن هستم که شخصی که نوشته هایی به این زیبایی می نویسه خودش اهداف بسیار عالی داره . امیدوارم که در رسیدن به اهدافتون موفق باشید . هر وقت آپ کردی خبرم کن . مشتاق خوندم مطالب زیبای شما هستم . وب شما را لینک کردم .
شاد و موفق باشید

محسن دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:34 ب.ظ http://mohsenazizi.blogfa.com

سلام
خوبین؟
خیلی وبلاگ جالبی درست کردین
امیدوارم موفق باشین
اگه کمکی از دستم بر میاد در خدمتم

کارنگ دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:53 ب.ظ http://karangmusic.blogfa.com

درود بر هادی عزیز
ممنون به خاطر مطالب زیباتون
البته که میتونید
من شما را لینک کردم

محمد دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 07:40 ب.ظ http://www.shanc.blogsky.com

سلام
خوبی؟چه میکنی با درسا؟
ما که نمیخونیم همچنان.تو فکر کنم درس میخونی؟!؟!
خوب فعلا.

ساقی چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:16 ب.ظ

سلام آقا هادی
متن قشنگی بود این کاری یه که من همیش هانجام میدم یعنی نوشتن اهدافم . همیشه هر چی تو ذهنمه می نویسم اما مثل گفته های فیلم راز همیشه نمی تونم فقط و فقط به شدن فکر کنم گاهی هم فکرای بدی میان تو کله ام ولی بازم در کل آدم هدفمندی ام توی بازی من هم گفتم
راستی اینم خیلی خوبه که نتایج تحقسقات دانشمندان غربی رو با سخنان امام علی مرتبط می کنین

شهاب پنج‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 10:09 ب.ظ http://www.shahabasman.blogsky.com

سلام نه آقا هادی وقتش نبود امتحانو ....
متشکرم سر زدی فعلا بای

محمد دوشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:48 ب.ظ http://www.shanc.blogsky.com

سلام پسر.
ایوووول سر زدی. جمله آخرش خوب بود.بای

جهانگرد چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:59 ق.ظ http://www.padmeh.blogfa.com

سلام هادی جان
ممنون که به من سر میزنی
من هم همیشه وبتو میبینم
با آرزوی خوشبختی و سلامتی برای تو دوست عزیزم

ساقی چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:17 ق.ظ

سلام آقا هادی ببخشید که من چند وقته بهتون سر نزدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد