نکوداشت استاد رضا عبداللهی

در تاریخ سه شنبه سوم دی ماه در نکوداشت استاد دکتر رضا عبداللهی شرکت کردم و واقعا لذت بردم.این همایش برای خود من خیلی تاثیر گذار بود .چون آینده ای رو دیدم که شاید به این راحتی ها نشه تصور کرد. انسانهایی که خودشون رو وقف هدفشون میکنن همیشه برام جالب بوده .حالا ممکنه هدف مالی باشه ، عرفانی باشه یا علمی یا عاطفی و هر چیز دیگه ای .تمرکز روی هدف کردن خیلی برام جذابه. این کار واقعا سخته. خیلی ها فکر میکنن کسی که حالا بهش میگن پروفسور .لابد خیلی هوش داشته و استعداد در حد انشتین ولی واقعا فقط این نیست . این بزرگان خیلی زحمت کشیدن. روزها و شبها بی خوابی کشیدن .این خیلی سخته .ممکنه ما ها که دانشجو هستیم برای چند تا امتحان شب رو تا صبح درس بخونیم و بگیم این که کاری نداره ! ولی غافلیم که ما داریم برای نمره این کار رو میکنیم نه اینکه عاشقیم .کسی که عاشق شد 5 روز بدون اینکه بخوابه فقط و فقط مینویسه و تحقیق میکنه و میخونه و...ما ها اگرم این کار رو بکنیم برای مدت خیلی محدودی هست تا به مدت 50سال.

50 سال

به خودم میگم. آره هادی ، زحمت داره. اونجایی که تو میخوای بری زحمت داره.

استاد در 17 تیر سال 1315 در شهر اصفهان متولد شدند. ایشان در سال 1337 تحصیلات متوسطه را در رشته ادبی در دبیرستان هراتی اصفهان به انجام رسانده و در سال 1340 در رشته تاریخ ،جغرافیا و علوم تربیتی به دریافت دانشنامه یکارشناسی از دانشسرای عالی تهران نایل شدند .

استاد عبد اللهی در سال 1353 دانشنامه کارشناسی ارشد در رشته تاریخ علم را از دانشگاه دورهام انگلستان دریافت کردند و در سال 1356 از پایان نامه ی دکتری خود تحت عنوان:

A history of choronology & calendar in Iran from ancient to moderntimes with principles of date conversion

دفاع و موفق به دریافت دانشنامه دکتری در رشته تاریخ علم از دانشگاه دورهام شدند . در همین سال ایشان به عنوان هیات علمی به استخدام دانشگاه اصفهان در آمدند و در سال 1360 از خدمت در این دانشگاه بازنشسته شدند و از این تاریخ تا زمان حاضر بصورت پژوهشگر مستقل به پژوهش در زمینه تاریخ علم پرداخته اند .

دو کتاب و مقالات تخصصی فراوانی از استاد به چاپ رسیده است و سخنرانی های بسیاری در نشستها و گردهمایی های علمی و فرهنگی داشته اند.

فهرست آثار استاد\

کتاب تاریخ تاریخ در ایران

کتاب تحقیقی در زمینه گاهشماری هجری قمری و مسیحی

کتاب سه تار ساز

کتاب اصفهان شهر صنعت و هنر

کتاب A history of choromology ……

کتب زیر چاپ استاد :

تقویم جهانی-تحقیقات اسلامی

شیوه تعیین آغاز ماههای قمری-تحقیقات اسلامی

و چندین و چند مقاله بین المللی

که اونها رو ذکر نکردم

برای اطلاعات بیشتر در این مورد به وب سایت  www.iaas.ir  سری بزنید

این نکوداشت توسط انجمن نجوم اماتوری ایران برگزار شده بود. و اساتید زیادی از جمله مهنس صیاد و مهنس دالکی و استاد قاسم لو ... بزرگانی که من نامشان رو در ذهنم نتونستم نگه دارم  حضور داشتند

نظرات 5 + ارسال نظر
گیلدا جمعه 6 دی‌ماه سال 1387 ساعت 01:04 ب.ظ http://gildamohammady.blogfa.com/

با سلام به شما . خوب هستید؟ راستش چند باری بود که به وبتون سر زدم ولی آپ جدیدی ندیدم. کلوب یه دو هفته ایی هست که مشکل داره . آقا هادی اگه شما هم یه کم از تجربیاتت در وبتون بنویسی خیلی خوبه. اگه کار جدیدی هست که شروع کردی یا هدف خاصی را دنبال می کنی شما همه چیز را به خدا بسپار و فقط تلاش کن بگو اگر خواست خدا باشه و به صلاح من باشه به هدفم می رسم وگرنه هر چی خدا بخواد من راضی به رضای او هستم . بگو اگه این هدفی که دنبال می کنم به صلاحم نیست پروردگارا راه درست را بهم نشون بده . مطمئن باش که هرگز اشتباه نمی ری . برات آرزوی موفقیت دارم . شاد باشی

کارنگ جمعه 6 دی‌ماه سال 1387 ساعت 08:11 ب.ظ http://karangmusic.blogfa.com

سلام هادی جان
هر روحی برای رسیدن به هدفی در این کالبد قرار گرفته و می تونه هدف رو دنبال کنه و می تونی از اون شونه خالی کنه .
ما هم به استاد دکتر رضاعبداللهی افتخار می کنیم که عمر خودشو صرف هدفش کرده .
موفق و پیروز باشی

یلدا شنبه 14 دی‌ماه سال 1387 ساعت 06:10 ق.ظ http://2faneshgh.blogfa.com/

خورشید برای آمدن است که می‌رود

برای خداخافظی آمدم برای آخرین بار بیا و آخرین نوشته ما را بخوان
یاحق

سعید دوشنبه 30 دی‌ماه سال 1387 ساعت 12:29 ق.ظ http://f10.blogsky.com/

سلام عزیزم خوبی؟
خیلی وقته ازت خبری نیست؟
وقت کردی بهمون سر بزن اپ کردم با یه موضوع توپ!!!

هادی یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 06:50 ب.ظ

بچه ها من با این جناب هادی که نویسنده است فرق می کنم

با سلام در مورد شاهنامه چند نظر داشتم
شاهنامه نویسان اعتقاد دارند دیوان سیاه آشوری ها هستند اما من فکر دیگری دارم
مطابق تاریخ ایلامی ها احتمالن همان دراویدی های هندی هستتند و در گذشته تمام جنوب ایران را هم پوشانده بودند منبع می خواید بگید و از تمدن پیشرفته ای هم برخوردار بودند
آیا این دیوان سیاه همان ایلامی ها نیستند
بی چاره ها کشورشان را که گرفتیم هیچ بهشون دیو هم گفتیم !عجب روزگاریه
در ضمن مگر نمی گویند هندوستان از آفریقا جدا شده و به آسیا چسبیده پس چرا می گویند دراویدی های سیاه پوست از شمال به هند وارد شدند آیا این ها همان آفریقایی ها هستند یعنی انسان به اندازه ی جدا شدن هندوستان از آفریقا قدمت دارد
فعلن خداحافظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد