شاعران

... شاعران گفته اند که علم، زیبایی ستاره ها را ضایع میکند، چون که آنها را صرفا کره هایی از اتمها و مولکولهای گاز می داند ... اما من هم می توانم ستاره ها را در آسمان شب کویر ببینم و شکوه و زیبایی شان را حس کنم... میتوانم این چرخ فلک را با چشم بزرگ تلسکوپ پالومار تماشا کنم و ببیننم که ستاره ها دارند از همدیگر، از نقطه آغازی که شاید زمانی سرچشمه همگی شان بوده است ، دور می شوند ...جست و جو برای فهمیدن این چیز ها گمان نمیکنم لطمه ای به رمز و راز و زیبایی این چرخ فلک بزند. راستی شاعران امروزی چرا حرفی از این چیزها نمی زنند؟ چه جور مردمانی هستند این شاعران که اگر ژوپیتر خدایی در هیئت انسان باشد چه شعر ها که برایش نمی سرایند اما اگر در قالب کره ی عظیم چرخانی از متان و آمونیاک باشد سکوت می کنند؟  


دوست دارم مرحمت کنید و نظرتون رو در مورد این نوشته بگید

این نوشته قسمتی از سخنان ارزشمند یکی از بزرگترین دانشمندان دنیا _فیزیکدان_ریچارد فاینمن هست


بعد ها شاید در مورد فاینمن و خصوصیات اون نوشتم



راستی همه ما بعضی وقتها نیاز به دانلود داریم و سایت رپیدشر اجازه دانلود رو به ما نمیده (رپیدشر یک سایت برای دانلود فایلها هستش درواقع فایلها در سرور های این سایت آپلود میشن و ما میتونیم دانلود کنیم)

اگر کسی به دنبال اکانت این سایت و مگا آپلود هست از این آدرس دیدن کنه

البته من خودم تا حالا این سایت رو تست نکردم ولی گفتم شاید بعضی از افراد نیاز داشته باشن

http://www.byrapid.com

نظرات 7 + ارسال نظر
ali mahrooz شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:01 ب.ظ http://www.byrapid.com

سلام خوبی وبلاگ خیلی قشنگ و جالبی داری خوشحال میشم اگه به سایت من هم سر بزنی در مورد فروش اکانت های رپیدشیر و مگا آپلود هستش منتظرتم راستی میشه یه لینک از سایت من تو وبلاگت بدی با همین عنوان فروش اکانت های رپیدشیر و مگا آپلود ایشالا جبران میکنم مرسی فعلا بای

مجید(حوالی کهکشان راه شیری) شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:26 ب.ظ http://majid-ahangari.blogfa.com

سلام هادی جان!
ممنون که بالاخره به وبلاگم سر زدی!
حتما امتحاناتت هم به سلامتی تموم شده.
خیلی خوشحال شدم وقتی که دیدم هادی عزیز نظر داده
بازم به وبلاگم بیا تند تند آپ می کنم. راستی ماجراهای قنبرک میرزا رو که خودم نوشتم حتما بخون.راستی تو وبلاگم لینکت کردم دوست عزیزم.
تا دیداری دوباره فعلا بای

مجید(حوالی کهکشان راه شیری) شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:36 ب.ظ http://majid-ahangari.blogfa.com

... و اما در مورد مطلبی که نوشتی:
ما باید این مسئله رو با این نگرش که نوشته یک دانشمند است و از این باب رنج می برد که چرا علم مخصوصا ستاره شناسی جایگاهی ندارد.
اما باید توجه به این نکته داشت. اگر شعرا راجع به یونان باستان شعر گفتند از افسانه هایست که بصورت نثر بوده آنها بصورت نظم تبدیل کردند و مثل شاهنامه فردوسی که از خداینامک اقتباس شده.
نمی خوام زیاد حاشیه برم. ولی به نظر من آن چیز که ملموس تره و دسترسی بهش آسونتره بیشتر می شه راجع بهش قضاوت کرد. مگه چند درصد مردم می تونند ژوپیتر یا مشتری یا زحل رو یا متان و آمونیاک رو درک کنند؟
اما مردم خدا( با هر اعتقادی) را بهتر درک می کنند چون خدا وجود خارجی و درونی دارد اما علم( مادی) وجودی خارجی دارد.
ببخشید سرتو درد آوردم تادیداری دوباره فعلا بای.

مجید سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 05:03 ب.ظ http://majid-ahangari.blogfa.com

آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا عاقل کند کاری که باز آید به کنعان, غم مخور !

محمد پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:29 ق.ظ http://www.shanc.blogsky.com

سلام
قربونت
چه عجب بابا
از این مطلب علمیا گذاشتیا
ایول
باز نری یه دفعه
بیا
منتظر هستیم به هر حال

مریم شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:36 ب.ظ

من هم باهاش موافقم..
اتفاقا با علم زیبایی های آسمان چند صد برابر میشه..

مانی یکشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:19 ب.ظ http://manis.blogsky.com/

من هم اینجوری می بینم که تا وقتیکه یه سری چیزا دست نیافتنی هستند برای ما زیبا هستند و وقتی دست بهشون پیدا می کنیم و زوایاشون شناخته می شن اون جذابیتشون از بین می ره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد