ادامه ای بر شاید تاسف

می خواستم در مورد ناژدید شدن و از بین رفتن مقبره بنان بنویسم ولی یه چیزی دیدم که با ژستهای قبل بی تناسب نیست

و اون اینکه:


جمع‌آوری کتاب‌های گلشیری وفروغ ازنمایشگاه


عرضه کتاب‌های هوشنگ گلشیری در نمایشگاه کتاب ممنوع شده است.

امسال برگزارکنندگان نمایشگاه بیست و سوم کتاب تهران، با منع عرضه کتاب‌هایی که قبل از سال 84 منتشر شده‌اند؛ به نوعی قصد دارند که تنها کتاب‌هایی را در نمایشگاه عرضه کنند که در دولت نهم و دهم منتشر شده‌اند. با این وجود در شرایطی که کتاب‌های هوشنگ گلشیری پس از سال 84 و توسط نشر نیلوفر منتشر شده است؛ بازهم به این انتشاراتی اجازه داده نشده است تا کتاب‌های هوشنگ گلشیری را عرضه کنند.

کتاب‌های شازده احتجاب، باغ در باغ، در ستایش شعر و سکوت، نیمه تاریک ماه از آثار هوشنگ گلشیری توسط نشر نیلوفر منتشر شده است اما هیچ‌کدام از کتاب‌ها را نمی‌توانند در نمایشگاه عرضه کنند.

همچنین عرضه مجموعه اشعار فروغ فرخزاد نیز در نمایشگاه کتاب ممنوع شده است و حتی بعضی از غرفه‌ها و انتشاراتی‌ها از نصب پوستر تصویر فروغ فرخزاد نیز منع شده‌اند.

همچنین ساداتیان(مدیر نشر قطره) اعلام کرد: اجازه ارائه کتاب‌های محمود دولت‌آبادی را نداریم.

ساداتیان با اعلام این مطلب افزود: امسال به ما اعلام شده است که تمامی کتاب‌هایی که قبل از سال 84 منتشر شده نباید در نمایشگاه عرضه شود از این رو کتاب‌های محمود دولت‌آبادی که در سال 84 منتشر کرده بودیم را نمی‌توانیم عرضه کنیم.

وی افزود: این قانون باعث شده است تا بسیاری از کتاب‌های خود را که در سال 84 منتشر شده و خوانندگان نیز به دنبال آن هستند به نمایشگاه نیاوریم و مخاطبان نیز دست خالی بازمی‌گردند.

ساداتیان درحالی این سخنان را بیان می‌کند که کتاب‌های محمود دولت‌آبادی توسط چند انتشاراتی دیگر منتشر شده و درحال عرضه شدن است. 


مرجع : ایلنا

شاید تاسف

نام «فروغ فرخزاد» از کتاب شعر شاعران ایران و جهان حذف شد

خبرآنلاین : دبیر همایش شاعران ایران و جهان در پاسخ به پرسشی درباره حذف نام “فروغ فرخزاد” از کتاب شعر شاعران ایران و جهان گفت: ما یک دیپلماسی فرهنگی داریم و یک دیپلماسی دولتی، به همین دلیل نام “فروغ فرخزاد” گرچه در میان مخاطبان شعر شناخته شده اما به دلایل مختلفی در این کتاب نیامده است.



به گزارش خبرآنلاین و به نقل از صراط نیوز ، امیدی در نشست خبری این همایش افزود: این کتاب که نخستین کتاب شاعران ایران و جهان است پس از مطالعه و تحقیق های لازم نوشته شده و نظر کارشناسان شعر و مقررات کشور در خصوص آن لحاظ شده است.

وی اضافه کرد: حتی نام شاعران خارجی با هماهنگی دولت های متبوع آن کشورها در این کتاب آمده و کشور ما هم بر همین روال عمل کرده است.

کتاب شاعران ایران و جهان همزمان با نخستین همایش شاعران در تهران، اصفهان و شیراز منتشر شد.


-----------------

اگر اطلاعات بیشتری در این مورد دارین بفرمایید.


و به یاد سهراب