گوانجووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو

با سلام به همه

دیشب به طور اتفاقی افتتاحیه بازی های آسیایی رو دیدم. و در حیرتی کوتاه فرو رفتم. و مثل همیشه یک سوال ذهنم رو به خودش معطوف کرد. سوالی که همیشه از خودم میپرسم و هر بار پاسخی متفاوت برایش پیدا میکنم. تفاوتی که کاملا منطبق بر یک معیار واحد است. انگار حقیقتی یکتاست.

به راستی چرا کشوری که روزگاری به هیچ هم حساب نمیشد  اینچنین پیشرفت کرده... منظورم از پیشرفت. پیشرفتهای ظاهری و ساده هستش. نه پیچیده و تکنیکی که البته اگر بخوایم درست تر به قضیه نگاه کنیم. همه سرمنشا تکنیک هستند.

نوع معماری شهر نوع نورپردازی و.... اما در حقیقت هزینه ای که صرف این مراسم شده عجیبه!

در مراسم افتتاحیه از نام خلیج فارس استفاده نشده. حالا دوباره مثلا به آقایون بر خورده.  اما همین چند روز پیش حسن نصرالله در مورد فرهنگ ما چی گفت؟

چرا اون موقع صدامون در نیامد؟ یک بوم و دو هوا که نمیشه

خلاصه از ماست که بر ماست


احتمال توقف پذیرش در 12رشته علوم‌انسانی

با سلام

به همه دوستای وبلاگی عزیز

که به بعضی از اونها ماه ها میشه که سر نزدم

به خدا کمی گرفتارم

باور کنین که در تنظیم و مدیریت زمان دچار مسئله شدم.

ولی بدونین که به یاد همه شما هستم


هادی

--------------


و اما

خود حدیث مفصل بخوان از این ....


احتمال توقف پذیرش در 12رشته علوم‌انسانی



مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی با اعلام اسامی 12 رشته علوم انسانی که توسعه و پذیرش دانشجو در آنها منوط به بازنگری شده است، گفت: «70درصد محتوای این رشته ها با محوریت بومی و دینی بازنگری می شود که بازنگری تا تابستان سال آینده نهایی می شود». 

ابوالفضل حسنی با علامی این خبر افزود: «پذیرش و توسعه 12 رشته علوم انسانی شامل حقوق، مطالعات زنان، حقوق بشر، مدیریت، مدیریت فرهنگی و هنری، جامعه شناسی، علوم اجتماعی، فلسفه، روانشناسی، علوم تربیتی و علوم سیاسی منوط به بازنگری، بومی سازی و به روز کردن شده است».

وی اظهار داشت: «این رشته ها باید با اولویت های بومی و دین محوری بازنگری شوند به طوریکه محتوای آنها که بیشتر غربی است با محورهای دینی و اسلامی هماهنگ شود».

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی گفت: «دانشگاه هایی که این رشته ها را ندارند و می خواهند اقدام به راه اندازی آنها کنند باید اول صبر کنند تا طرح آمایش سرزمین مبنی بر نیازسنجی آماده شود و ببینیم نیاز هست که این رشته ها در دانشگاههای متقاضی راه اندازی شود یا نه سپس در مرحله بعدی باید بازنگری این رشته ها به اتمام برسد».

وی با بیان اینکه محتوای این 12 رشته تا 70 درصد بازنگری می شوند، گفت: «بازنگری برخی از رشته ها را تا پایان سال و برخی دیگر را تا تابستان سال آینده نهایی می کنیم».

حسنی اضافه کرد: «این بازنگری در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری صورت می گیرد، البته منوط شدن توسعه این رشته ها به بازنگری شامل دوره های کارشناسی نیز می شود».


مرجع : مهر




http://www.fararu.com/vdcbf8bs.rhb9apiuur.html