عبور از فیلترینگ = مجازات زندان + جزای نقدی + سرقت اطلاعات

 بسم الله الرحمن الرحیم
 

در این مطلب به ارائه گزارش 

 "مرکز بررسی جرائم سازمان یافته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" 

می پردازیم .

  با استناد به قانون جرایم رایانه ای
دسترسۍ به تارنماۍ فراخوانده شده امکان پذیر نمۍ باشد. 
  

 

رسیدگی به گزارشات و شکایات: filter@dci.ir

سرویس پاسخ به سؤالات گرداب- استفاده از نرم‌افزارهای موسوم به فیلترشکن در دسته جرائم رایانه‌ای قرار دارد که می‌تواند مجازات زندان هم داشته باشد.
بر اساس فهرست تعیین شده از سوی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، انتشار فیلترشکن‌ها و آموزش روش‌های عبور از سامانه‌های فیلترینگ، برابر بند ج ماده 25 قانون جرائم رایانه‌ای جرم است و با متخلفانی که در این زمینه در فضای مجازی فعالیت می‌کنند به عنوان یک مجرم برخورد می‌شود و استفاده از آن‌ها،حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات را به همراه خواهد داشت.

 لازم به توضیح است میل و کشش کاربران به استفاده از چنین فناوری‌هایی برای گذشتن از فیلترینگ، با عوارض خطرناکی همراه است؛ چرا که کاربر با استفاده ازVPN  و همچنین نرم‌افزار فیلترشکن با اتصال به یک سرور در خارج از کشور (معمولا در انگلیس و آمریکا) متصل شده و همین امر موجب اختصاص یکIP خارجی به رایانه کاربر داخلی می‌شود که در ادامه این کار، همه داده‌ها و اطلاعات از رایانه کاربر به سرور خارجی انتقال پیدا کرده و از آنجا وارد دنیای مجازی اینترنت می‌شود و به این وسیله، از فیلترینگ داخلی کشور عبور می‌کند.

اما این عبور از فیلتر با تهدیدهایی روبه‌رو می‌شود؛ به این ترتیب که کاربر نمی‌داند بیشتر و اغلب سرورهایی که اشتراکVPN  را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، نه تنها تمامی اطلاعات رد و بدل شده را بررسی و کنترل می‌کنند، بلکه به همین وسیله با پورت‌های باز رایانه کاربر به اطلاعات درون رایانه وی دسترسی پیدا کرده و امکان کپی‌برداری و یا دیدن اطلاعات داخلی رایانه او برای سرورهای خارجی میسر می‌شود.
این در حالی است که اگر کاربر، برای مثال در شبکه محل کارش، این نوع ارتباط را برقرار کند، سرور می‌تواند از طریق رایانه او به اطلاعات شبکه داخلی آن اداره نیز دسترسی پیدا کند و نیز با نرم‌افزارهای پیشرفته، بدون آگاهی کاربر، اطلاعات موجود در رایانه یا شبکه داخلی وی را برای خود کپی کند.

همین مسأله در نرم‌افزارهای فیلترشکن مانند "فری‌گیت" و "اولترا سورف" نیز صدق می‌کند؛ به این معنی که مقدار اطلاعاتی که از شما در حال ارسال(send) شدن است بیشتر از اطلاعاتی است که شما ارسال(receive) ‌می‌کنید. گزارش‌های بسیاری وجود دارد که وقتی افرادsend rate خود را بررسی ‌می‌کنند، متوجه می‌شوند عدد نشان داده شده بالاتر از نتیجه دریافتی است، که مؤید این مطلب است.

همچنین می‌توانید برای  کسب اطلاعات بیشتر از جرائم رایانه‌ای و آشنایی بیشتر با vpn و فیلترشکن به لینک‌های زیر مراجعه فرمایید:


منبع:

نظرات 3 + ارسال نظر
مجید یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:26 ق.ظ http://majid-ahangari.blogfa.com

یکی نیست به این احمق ها بگه خوب فیلتر نکین که ما مجبور نشیم با فیلترشکن و آی پی خارجی اطلاعات را بدیم بگیریم.

در مورد مسائل جنسی که اینقدر آقایون زر می زنن و مهمل می بافن کاش میشستن یه فکری میکردن اول جمعیت زیاد نشه و مشکل بیکاری و ازدواج نکردن پیش بیاد.

بعد این همه فساد تو خیابونا هست اشکالی داره اونو ببرید داخل خونه عفاف که دور از انظار عمومی باشه شهر هم به گند کشیده نشه.

بخدا دلم خونه از نفهمی و حماقت دولت فاسد وقت!!!

رهگذر شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:45 ب.ظ http://manoto-tv1.blogfa.com/

سلام عیدت مبارک
به منم سر بزن و با نظراتت کمکم کن

مجید جمعه 12 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:50 ق.ظ http://majid-ahangari.blogfa.com/

هادی جان سلام!

سال نوت مبارک!

یه چند وقتی بود وبلاگت نیومده بودم، یعنی اومده بودم اما نمیشد نظر گذاشت الان اومدم دیدم میشه!

درس مرسا چطوره امیدوارم رتبه خوبی کسب کنی.
مشتاق دیدار

ما داریم کم کم از اون دوستایی میشم که فقط در یاد جا دارند

با ارزوی موفقیت وش شادی و خوشبختی برایت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد